Tuesday, March 18, 2014

what a buzy bee weekend

sabtu ahad. apa ada ngan sabtu dan apa ada ngan ahad last week. sangat-sangat kebuzyan. tuhan ambik satu tu dari aku. tapi dia beri banyak untuk yang lain-lainnya. syukur. terima kasih allah. sangat-sangat syukur. sekarang setiap hujung minggu pasti buzy dengan itu ini. ermmm. dalam lama jugak tidak berupdat my cute little blog ni. banyak sangat benda2 sedih jadi lately ni. dengan me sekali tak berMOOD nak update, tak berMOOD nak update. tak berMOOD nak story morry di sini. MOOD kontang sangat. sedih seiring dengan kesedihan warganegara malaysia, sedih demi negaraku malaysia tercinta. dengan tak der air. air dicatu. haze everywhere. alhamdullillah ujian-ujian ini tandanya tuhan sayang kita semua sebagai makhluk hina yang kerdil di sisi nya. semalam monday blues. dengan sangat-sangat kebuzyan juga di office. sampai tidak berkesempatan nak update blog semalam. aerly morning boss dah mencari. dengan monday blues kelambatan ke office. bad bad mood. banyak citer nak share, banyak citer nak kongsi kat cni. 

sedih dan masih bersedih, malaysia masih ternanti-nanti news. day 12 please pray for #MH370 yang masih hilang entah di mana lokasi nya, entah mana perginya. macam-macam cerita, macam-macam spekulasinya. pada ahli keluar hanya mampu katakan sabar sabar sahaja. walaupun tidak ada ahli keluarga yang terlibat. tapi tangkai hati terusik, perasaan turut bersedih. Semoga semua selamat dan negara malaysia tercinta pun selamat. ya allah hanya engkau maha mengetahui. Lindungi lah kami. amin.

pasal si polan saya ni komen. itu dah takdirnya. takdir kita tak siapa tahu. hanya tuhan yang tahu. bagi saya jangan lah hentam si polan banyak sangat. dia pun manusia. kita sama2 manusia. banyak kelemahan kan. yang korang beriya iya hentam si polan kenapa ya. sian dia. lebih baik mendoakan dari menghentamkan. hari ni hari dia. esok lusak hari kita pulak siapa tahu. ni semua kerja TUHAN. saya lebih suka baca dan duk diam-diam :D. pada si polan sabar ya atas dugaan ini. tapi saya tidak menyokong pun perangai dia. lebih baik saya diam dan lihat sajer. rakyat malaysia yg banyak sangat memaki dan menghina tu lebih doakan yang terbaik. 







No comments:

Mengigil Mama

KEJADIAN 2 minggu lepas... berderau darah mama Dalam tengah sebok2 di office, my neighbour call. Terkejut terus angkat seba dia memang t...