Saturday, February 27, 2016

DAMIA is 12th today







anak dara mama dah 12th hari ni. 27 FEBRUARI 2004. Hari Jumaat, Penghulu segala hari, pada pagi yang sangat indah lahir lah kami NUR SARAH DAMIA puteri sulong mama. cahaya nama isteri nabi ibrahim AS kebijakan. inilah makna nama mu di dalam ISLAMoh TUHAN semakin kamu membesar semakin mama jadi takut. takut dengan keadaan sekeliling. betul kata orang menjaga seorang anak perempuan memang berat dugaan dan cabaran. semoga DIA sentiasa melindungi kamu. 

No matter how many birthdays come and go, kali ni dah 12x mama celebrate birthday kakak. walaupun tidak semeriah mana. walaupun tiada majlis harijadi buat kamu. tarikh keramat ini akan sentiasa terpahat di hati mama. selagi mama bernyawa. mama akan sentiasa ingat sampai bila-bila. 

ucapan macam tahun2 sebelum nya. jadi anak yang baik. jangan kuat memberontak. mama marah, mama larang tu semua untuk kebaikan kakak. tiada seorang ibu pun di dunia ni yang mahu anaknya jadi tidak baik. semua yang baik-baik sahaja DOA mama buat kakak. kalau mama naik hantu tu, tandanya mama marah dan lepas tu mama akan peluk cium kakak semula tanda mama mintak maaf dan sayang pada kamu. 

mama cuba jadi mama yang sempurna. mama cuba jadi mama yang baik. mama cuba tunaikan permintaan dan kehendak kamu anak ku, janji tidak melampaui batas. dan semampu mama. alhamdullilah kamu membesar dengan sehat, ini sudah cukup buat mama. kamu sehat sudah memadai buat mama. Macam selalu, yang lain-lain biarkan DIA yang tentukan. dunia ini milik hak mutlak NYA. apa yang berlaku semua atas kehendak nya. kita sebagai hamba kena redho. walaupun keluarga kita tak sempurna macam keluarga orang lain. tapi keluarga kita penuh dengan kasih sayang. kalau mama marah2 tu bukan nya mama tak sayang, mama mengamuk2 tu bukan mama benci. semua untuk kebaikan kita semua. mama akan berikan semuanya sama rata pada kamu bertiga. in shaa allah....











MAMA ALWAYS LOVE YOU SAYANG ...

MY 1st DAUGHTER - NUR SARAH DAMIA a.k.a KAKAK




No comments:

Mengigil Mama

KEJADIAN 2 minggu lepas... berderau darah mama Dalam tengah sebok2 di office, my neighbour call. Terkejut terus angkat seba dia memang t...