Tuesday, June 17, 2014

MEREKA kata MEREKA tak setabah aku

"sorry aku tak sekuat kau", "aku tak setabah kau"
"aku tak boleh jd seperti kau"


ATAU
*yang sebenarnya mereka2 nak kata


"sorry aku tak sebodoh kau" 
or
"sorry aku bukan wanita yang boleh dipijak oleh lelaki, mcm kau"

huhuhuhu, BODOH kah aku......


inilah ayat-ayat yang selalu aku dengar dari mulut wanita-wanita yang sudah tidak jumpa lagi jalan penyelesaian di dalam masalah rumahtangga mereka dan akhirnya perceraian adalah jalan yang terakhir dan juga jalan penyelesaian.

kuat ker aku?
aku pun tak tahu dari mana datang nya kekuatan ini
kenapa aku sekuat ini ya?

dan 

kenapa aku setabah ini haa?
semakin aku kuat 
semakin aku tabah
semakin aku terima semua kenyataan

semakin aku diuji
semakin dugaan datang menerjah aku
dan jua itulah semakin aku sakit
semakin terseksa dengan apa yang sedang aku alami ini

apa semua ni ya.  

apa maknanya semua ini ya
ya allah....
tolong aku
hanya padamu tempat aku mengadu
tolonglah aku ya allah



No comments:

Mengigil Mama

KEJADIAN 2 minggu lepas... berderau darah mama Dalam tengah sebok2 di office, my neighbour call. Terkejut terus angkat seba dia memang t...