Tuesday, March 17, 2015

mohon SHARE, ambil dr FB..

Im a psychopath mother
Hari2 saya tenung anak saya tidur. Sambil bayangkan anak saya sudah tiada. Kalau Irdina sudah tiada roh lagi didalam jasadnya, macam inilah agaknya. Ibu-ibu yg lain mesti ramai yg tak sanggup even to think about it, but amazingly, I did it.
Sounds weird and a bit psycho. But this is my therapy.
Balik kerja, penat, panas, kadang2 terbawak2 keserabutan kerja kat ofis. Amik anak kat nursery, anak pulak rindu kat kita. Sampai rumah, mula nak raih perhatian kita. Nak makan sendiri, makan sepah2, baling2 mainan, kadang2 mintak dokong, time masak kat dapur, dia pun sibuk nak panjat2 duduk atas kitchen cabinet, ajak main sekali, mewarna sekali, baca buku sama2, nangis nak ikut ayah pergi masjid, tanak naik mandi sbb nak main air dlm bilik air, etc etc etc. Fuhhhh~~
Keadaan2 mcm ni lah yg menguji tahap kesabaran level dewataraya. Haha! Kadang2 terrrmarah, terrrrmengeluh, terrrgaduh dgn husband (maap abg!), dan segala macam terr terr lagi. Huhuhu.
Bila anak dah tidur, kita pun dah relax sikit, masa ni lah saya mulakan therapy utk diri sendiri. Cuba bayangkan, kalau Allah amik balik anak kita dlm keadaan kita tgh marah dia atau kita tgh merungut pasal dia. Tak dpt imagine kan how would it be. Bila start buat mcm ni, Alhamdulillah, tiap kali nak marah, mesti teringat yg hak Allah ni bole ditarik anytime, anywhere.
Keadaan ini mengajar saya dan mengingatkan saya yang mana segala yg ada ini bukan hak milik saya walau seinci. Anak saya bukan milik saya. And even my body was never mine. They are all Allah's. So please bear in mind, even if you are too tired or too mad at your children, please, please, please be patient. Allah pinjamkan sesuatu tu tak lama pun. Sekejap sangat. Sabar lah sikit. Bila Allah amik balik, rumah akan kemas, badan kurang letih, lubang kat poket dah mengecil, tapi hati akan kosong, rumah akan sunyi dan masa tu penyesalan dtg jadik peneman diri. So? balik rumah, peluk cium anak.
And always SABAR 
smile emoticon
Yours sincerely,

A psychopath mother


i FEEL the SAME,
huhuhu



MAAFkan MAMA

AFIQ, DAMIA & DINA



No comments:

Mengigil Mama

KEJADIAN 2 minggu lepas... berderau darah mama Dalam tengah sebok2 di office, my neighbour call. Terkejut terus angkat seba dia memang t...