Wednesday, November 12, 2014

al fatihah...

ONLY THE GOOD DIE YOUNG....ni perpatah bahasa inggeris jer, wallahualam, ni semua kerja TUHAN... tidak siapa tahu bila seseorang itu akan sampai ajalnya.... entah esok lusa, kejap lagi ke, turn aku.. huhuhu.

sebagai seorang yang telah 36 tahun bernafas di bumi allah. Less 15 years menjadi seorang MAMA. Ini dinamakan hidup. Macam-macam yang telah dilihat dengan dua biji mata ni. 36 tahun ini banyak memberi pengalaman hidup. sangat2 banyak. dikelilingi manusia-manusia pelik, pentingkan diri, egois, bangga diri, very show off dan macam-macam lagi. 

Sebenarnya nak cerita pasal beberapa kenalan yang kehilangan suami sejak beberapa tahu kebelakangan ini, lebih senang disebut dijemput ilahi, dijemput sang pencipta. tidak kurang juga mereka2 yang diluar sana. berita terpampang di dada-dada akhbar. wanita-wanita menjadi janda, hilang kasih sayang seorang suami. anak-anak menjadi anak yatim. hilang kasih sayang seorang ayah, bapa, papa, daddy. dari apa yang dapat aku lihat semuanya manusia2, suami2, ayah2 yang sangat2 bertangungjawap pada keluarga yang ditinggalkan. AL-FATIHAH buat yang islam and REST IN PEACE buat yang bukan islam. Anak2 yatim tabah lah dengan dugaan ini. tidak semestinya tiada ayah itu hidup kamu gagal. yang banyak ada ayah pun terkadang terabai hidup mereka. anak2 yatim kalian moga membesar jadi anak3 yang soleh dan solehah. berjaya dunia dan akhirat.

Terbaru subuh tadi, takziah buat adik Che Mah, seorang kenalan yang kehilangan suami. Be strong ya dik for Media. Sedih, siapa yang tidak sedih. baru 2 tahun melayari bahtera rumahtangga suami beliau dijemput sang pencipta. Baru minggu lepas calebarate 1st birthday puteri tercinta yang lahir dari benih kasih sayang itu, Princess Medina. Take care Che Mah. AL FATIHAH Buat arwah suami Nizal. Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. 

No comments:

Mengigil Mama

KEJADIAN 2 minggu lepas... berderau darah mama Dalam tengah sebok2 di office, my neighbour call. Terkejut terus angkat seba dia memang t...