Monday, July 7, 2014

ini semua pengajaran hidup

since Thursday dah mogok, not me. bukan jugak berpunca from me. kalau ikutkan hati memang me nak mogok lama2. aman sikit hidup ni. ermm. khamis jumaat dan tamat pada hari sabtu. itu pun dia yang tegur kalau ikutkan hati ni memang tak la. bukan me pun. he is to much. and all this because of him. sabar. memang me seorang yang sangat-sangat sabar. ini lah me dari dulu. macam-macam orang luar sana tuduh myself. me still sabar dan sabar. other side tahu nak mintak jer. macam gaji myself 5,6k sebulan. ermm harap hal 'motor besar' tu tidak diungkit lagi. penat nak tepis, penat dan penat. penat dengan manusia yang sorang ini, manusia yang melekat dalam hidup myself. sabar selagi boleh sabar. DAH macam-macam pun yang myself lalui bersama-samanya. 

kadang-kadang tu terfikir oh patut lah this people tak nak senyum ngan me. oh ok. kenapa ya dia baik ngan orang tu jer tidak myself. padahal dalam satu kumpulan. oh ok me dah faham. sebab me orang susah kannn. and they afraid myself mintak-mintak, pinjam-pinjam and angkut my kids for mintak makan. ermmm kesian myself. dah macam-macam  kerenah manusia myself lihat. eh fb orang tu dia selalu komen. oh ya la, mana leh baik-baik sangat ngan myself, myself susah, nanti myself mintak-mintak itu dan ini. my self dah faham sekarang. kenapa ya senyum ngan me pun tak nak.tak per myself sedar diri. its ok. 

Alhamdul'Lillah walau sesusah mana pun, walau seperit mana pun, Alhamdul'Lillah myself belum lagi bawak pinggan mintak makan di rumah orang lain. ketuk pintu rumah orang mintak itu ini. kalian tidak perlu risau. belum lagi myself berbuat begitu. mintak-mintak. ya memang myself memang ada mintak-mintak tapi, tapi, tapi me hanya mintak baju-baju lama yang sudah tidak digunakan lagi untuk anak-anak myself. Alhamdul'Lillah rezeki allah, walaupun anak-anak pakai bekas2 orang lain, dapatlah menutup badan tu dengan pakaian, walau pun bekas2 orang lain, tapi masih dalam keadaan yang baik. 15 tahun dah, 15 tahun keperitan ini. Alhamdul'Lillah dapat myself harungi dengan baik sendirian dengan kids always disisi me. syukur. belum pernah anak-anak kebuluran dan bertelanjangan lagi. Kalian jangan risau myself bukan jenis meminta-minta dengan sesiapa makanan mahupun wang ringgit kalian. Myself gembira walaupun susah. Gembira di samping my kids. itu yang paling menggembirakan hati myself. Segala keperitan kesusahan hilang bila kids di sisi. me bukan jenis suka menyusahkan orang lain. susah myself akan hadapi sendiri. cuma, cuma myself ni suka bercerita. rasa release dan bukan mintak simpati. Hanya dengar perkataan  "kesian kau" dari kalian dah buat myself lega, lega sangat-sangat. Thanx korang yang sudi dengar. Me bukan ada niat lain pun. it really2 release my self from burden.

Syukur dapat melalui semuanya minggu lalu dengan kudrat sendiri. terima kasih kerana memberikan me kekuatan ini. Alhamdul'Lillah syukur. Dengan semangat dan kekuatan ini dapat myself memenuhi segala tempahan customer-customer dari Liza's Kitchen dengan jayanya. amin. :D. Bermula dengan hari jumaat bergegas ke Pasar Besar PJ. Sabtu Delivery. And this is 1st time me memandu jauh. Sampai ke Tol Batu3 Shah Alam. Delivery ahad hanya di dalam kawasan liputan Pantai Dalam. Syukur Semua selamat. :D syukur dan syukur. Semoga makin tabah dan kuat :D




AMIN


No comments:

Mengigil Mama

KEJADIAN 2 minggu lepas... berderau darah mama Dalam tengah sebok2 di office, my neighbour call. Terkejut terus angkat seba dia memang t...