Wednesday, May 21, 2014

Orang pandang HINA kalau tak BerDUIT kannnn....

YA memang hidup tidak semudah yang disangka. tapi belum pernah lagi anak3 kebuluran tak makan. walaupun hari2 makan maggi, anak3 tetap dan masih makan. ya memang betul hidup kami banyak terima itu ini dari orang lain. Sebab apa, sebab memang tak cukup sebab ME sorang yang bekerja. Anak3 makin membesar dan keperluan bertambah. Nak kemana-mana, jalan-jalan selalu ada orang yang akan belanja. ME and anak3 tak pernah mintak. Tapi mereka sendiri yang ingin memberi dengan ikhlas hati. Terima Kasih hanya TUHAN yang akan membalas budi baik kalian. ME tak meminta, tapi mereka memberi, kecik tapak tangan Dataran Merdeka ME tadahkan. Sebab kalau nak tunggu ME siapkan, memang tak merasa lah anak3. Sebab yang ada hanya cukup3 dan kadang kala tak cukup. 

Memang nampak macam kami hidup senang, tapi semua itu dari pemberian seseorang, banyak kawan2 yang baik hati dalam hidup kami, banyak yang bantu, adik beradik pun ya banyak yang beri itu ini. Alhamdullilah rezeki mereka sangat-sangat murah. ME and anak3 menumpang sedikit kesenangan mereka. Bukan ME yang meminta-minta ya, diingatkan sekali lagi, ME tak meminta-meminta diberi macam pengemis. Me masih punya harga diri. 

Start Jalan-jalan ke Cameron Highland since Afiq 1 year old, Genting Highland, Melaka, Pulau Pinang, Port Dickson dah banyak kali semua di sponsor, tapi tidak bermakna ME tidak keluarkan seSEN pun duit. Masih perlu top up itu ini sikit2 yang termampu. Demi menggembirakan anak3 yang 3 orang tu. At least mereka dapat jugak lah merasa jalan-jalan. ME cuba penuhi mana-mana yang termampu. Semoga mereka yang banyak hulurkan tangan ringankan beban dimurahkan rezeki olehNYA, In Shaa Allah, amin. 

Sebab tu dalam hidup ini ME perlu berhati-hati, tak semua yang menghulurkan bersikap seikhlas-ikhlasnya. Memang ya ME tak meminta-minta. Kelmarin DIA tunjukkan sesuatu. Tak mengapa, cukup ME tahu macamana manusia itu. Ikhlas atau sebaliknya. Cuma perlu berhati-hati ya ROSLIZA. Terima Kasih Allah. ME masih tahu malu, masih ada air muka. ME bukan PENGEMIS. Biarlah apa pun tanggapan manusia sekeliling, ME akan jaga dan cuba berikan yang terbaik buat anak3 yang 3 ini. 

Ya memang ada ME Meminta-minta, cuma mintak pakaian lama yang sudah tidak digunakan lagi buat afiq, damia n dina. Tak lebih dari itu. Sebab memang tak mampu. :( 



  

No comments:

Mengigil Mama

KEJADIAN 2 minggu lepas... berderau darah mama Dalam tengah sebok2 di office, my neighbour call. Terkejut terus angkat seba dia memang t...